Ahol az egyedi vászonképek születnek.
Az absztrakt művészet egy stílus irányzat, ami a 20. század elején kezdett kibontakozni, aztán nagy erővel nyomulásnak indulni, hogy felforgassa a világ szokványos elképzeléseit a körülöttünk lévő dolgokról és azok ábrázolásáról.
Az absztrakt művészet szembe megy azzal, hogy mindent a természetes módon ábrázoljon. Az ábrázolt tárgyakat pedig minél sterilebb formákra bontja szét mindaddig, amíg a gyanútlan szemlélődő már csak a különböző színű egymásba hömpölygő háromszögeket és négyzeteket látja, amik elsőre talán félelmetesnek tűnhetnek féktelen kavalkádjukkal. A hosszabb szemrevételezést követően azonban rájöhet, hogy valójában létezik mögöttes tartalom, ami az alkotás megvalósításához vezetett.
Miután megjelent a fényképezés, a festészet fokozatosan felszabadult abból a béklyóból, hogy a valóságot ábrázolja. Az impresszionizmus már amúgy is elkezdte feszegetni a határokat, hogy minél dinamikusabbnak tűnjön a formabontó ecsetkezeléssel megfestett kép, de igazából Kandinszkij és a haverjai gurították el mindenki másnak a gyógyszerét, hogy a vásznakat bátran robbantsák fel ecsetjeikkel, vagy amivel akarják, és vigyék fel a legvalószerűtlenebb formákat, amiknek az egymásba toldásán keresztül a különböző színek oda-vissza marják egymást. Eközben Picasso hevesen bólogatott a háttérben, élesre fenve a kubizmus kését, hogy azzal karcolja bele a nevét az élet fájába.
Ez a folyamat torkollott az absztrakt művészetbe, ami addig rohant előre fiatalos lendületével, amíg el nem érte a képzőművészet határát, és nem maradt más, mint a puszta forma, egy mértani konstrukció, egy ornamentika, az ábrázolt semmi, vagy csak egy fekete vonal, esetleg pötty.
Ez az átalakulási folyamat sokakat megbotránkoztatott, és még mind a mai napig képes nemtetszést kiváltani az emberekből, habár, talán az északi népektől érkező minimalista design szemlélet valamennyire már szélesebb körben emészthetővé tette ezt az irányzatot.
Eredménye elvitathatatlan, mivel szélesítette a képzőművészet eszköztárát, és hatással van a jelenlegi esztétikai érzékünkre is. Az absztrakt művészet a formák lebontásával kiemelte azok díszítő jellegét, és a stilizált ábrázolással lehetővé teszi, hogy egy-egy tárgynak csak a jellegzetes vonásait alkossa meg, vagy csak használja fel.
Ez a stílus tökéletes választás, he egy fiatalos, dekoratív otthon kialakításához keresünk témát a falra. A felbontott formák egymásba toldva biztosítják a mozgás látszatát, hogy a dinamikusság mindig jelen legyen. Az absztrakt, vagy másképpen nevezve a non-fiugarítv festészetben az a jó, hogy sokféle közül választhatunk és addig keresgélhetünk, amíg a nekünk megfelelő alakzatot meg nem találjuk az ideális színkompozícióval, ami egyszerre jellemez minket és díszíti a lakásunkat.
A nonfiguratív festészettől nem kell félni. A század elején a törekvést inkább lehetne tekinteni egy folyamatnak, ami azokat a határokat kereste, ameddig el lehet menni, hogy mi az ami még belefér a művészet legtágabb fogalmába. És ennek tanúbizonyságául sajnos, vagy nem, de elég sok minden került fel erre a palettára.
Viszont egy rendkívül izgalmas kifejezési mód, ami a formák szétdarabolásával végtelen lehetőség kínálatát bocsájtja rendelkezésünkre. Ha megtaláltad azt a képet, ami igazán tetszik neked, akkor ne habozz, kattints át a képszerkesztőnkbe és nemsokára már ki is akaszthatod otthonod falára.